پایان-نامه-حل-و-فصل-اختلافات-دریایی-به-وسیله-داوری-در-چارچوب-مقررات-کنوانسیون-۱۹۸۲-حقوق-بین-الملل
پایان نامه حل و فصل اختلافات دریایی به وسیله داوری در چارچوب مقررات کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق بین الملل
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: Doc
تعداد صفحات: 230
حجم فایل: 367 کیلوبایت

پایان نامه حل و فصل اختلافات دریایی به وسیله داوری در چارچوب مقررات کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق بین الملل دریاها وIMO
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 230 صفحه

چکیده
تاریخ تجارت بین المللی با تجارت دریایی و حمل و نقل دریایی آغاز گردیده است، از قدیم الایام تجار کالاهای خود را از طریق دریا و با کشتی حمل می نموده اند، در ابتدا تبادل ها و همچنین اجاره کشتی ها بر اساس توافقات شفاهی بین تجار صورت می گرفت ولی با حوادث مختلفی که از لحظه بارگیری تا تحویل ایجاد گردید کم کم مسائل مختلفی از جمله بیمه و طلب خسارت از مسئول حمل و نقل و همچنین مطالبه خسارت خریدار از فروشنده به وجود آمد که وم وجود قرارداد را مشخص می نمود.
بدین سان اولین قراردادها در حوزه حمل و نقل دریایی و بین متصدیان حمل و نقل و صاحبان کالاها ایجاد گردید، در ادامه و با گسترش حجم مبادلات بین تجار کشورهای مختلف قراردادهای بین المللی پایه ریزی گردید و در طی قرن ها به شکل امروزی و مدرن تغییر یافت.
در ابتدا بازرگانان در هر اختلافی با مذاکره و تفاهم مشکلات قراردادی خود را حل و فصل می نمودند ولی با توجه به ملیت های مختلف بازرگانان و منافع و ت های گوناگون کشورها و عدم تفاهم در همه زمینه های اختلافی و عدم کارایی شیوه های سنتی حل و فصل اختلافات از جمله صلح و سازش یا میانجی گری به فکر ایجاد شیوه داوری افتادند تا مسائل قراردادی خود را از طریق تعیین داور و داوری فیصله دهند. بنابراین پس از وقوع هرنوع اختلافی طرفین با تعیین داور خود و شرایط داوری از جمله زبان داوری، قانون حاکم و محل داوری به حل و فصل اختلافات خود می پرداختند.
امروزه دیگر نوشتن شرایط داوری در هر قرارداد شیوه ای منسوخ است زیرا با تکامل داوری های موردی مراجع تخصصی داوری به وجود آمده اند که بر اساس قوانین مشخص و شروط داوری استاندارد به موارد اختلافی رسیدگی می نمایند.
شروط داوری یا در متن قرارداد به صورت شرط مستقل ذکر می گردد یا به صورت توافقنامه جداگانه نوشته می شود یا در قرارداد به مرجع داوری خاصی ارجاع می گردد.
می توان گفت دو نهاد کنوانسیون حقوق دریاها ۱۹۸۲ و IMO هر دو می توانند اختلافات دریایی را حل وفصل کنند اما در این میان به نظر می رسد راهکارهای کنوانسیون به نظر بهتر و جامع تر و کاربردی تر است.
کلید واژه : اختلافات دریایی – کنوانسیون – بین الملل
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 3
فصل اول-کنوانسیون حقوق دریاها ۱۹۸۲ 15
مبحث اول: حقوق بین الملل 15
مبحث دوم: چگونگی تشکیل کنوانسیون 16
مبحث سوم: تدوین قواعد حقوق دریاها 28
مبحث چهارم: مواضع ایران در کنفرانس حقوق دریاها 38
مبحث پنجم: دلایل عدم تصویب کنوانسیون توسط ایران 41
مبحث ششم: صلاحیت انجام تحقیقات علمی دریایی 55
فصل دوم- سازمان بین المللی دریانوردیIMO 64
مبحث اول: تاریخچه و نحوه شکل گیری سازمان 64
مبحث دوم: اهداف تصویب کنوانسیون، اصلاحات صورت گرفته نسبت به آن
و نحوه عضویت 82
مبحث سوم: ساختار سازمان 92
فصل سوم- حل و فصل اختلافات بین المللی وو بنیاد داوری 138
مبحث اول: تاریخچه حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی 138
مبحث دوم: روش های ی حل و فصل اختلافات بین المللی 149
مبحث سوم: بنیاد های داوری در حقوق بین الملل 165
فصل چهارم- حل و فصل اختلافات دریایی و داوری بین الملل 176
مبحث اول: حل و فصل اختلافات دریایی به وسیله کنوانسیون ۱۹۸۲ 176
مبحث دوم: نقش IMO در حل اختلافات بین المللی دریایی 2
مبحث سوم: بررسی دادگاه بین المللی حقوق دریا در قضیه سایگا 200
نتیجه گیری 215
منابع فارسی 217
منابع لاتین 2
چکیده انگلیسی 220

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 

دانلود نظریه منطقة الفراغ و تأثیر آن در حل مشکلات حکومت اسلامی

پایان نامه ازدواج مجدّد در حقوق ایران و مصر

مطالعه تطبیقی حق حبس در معاملات معاوضی در حقوق ایران و فقه اسلامی

داوری ,اختلافات ,حل ,دریایی ,فصل ,کنوانسیون ,و فصل ,حل و ,فصل اختلافات ,بین المللی ,اختلافات دریایی ,چارچوب مقررات کنوانسیون

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

علیرضا سجده ای دبستان فردوسی قزوین My music فال حافظ ویدیوپرس کارت پی وی سی qshop140033 سفینه آزادی بی کرونا